Jamie Oliver: sociaal betrokken, steenrijk

Hij groeide op in de pub van zijn vader, in Clavering, waar hij leerde koken. Zijn leermeester Gennaro Contaldo bracht hem de finesses bij. Op zijn vierentwintigste werd Jamie Oliver de televisiekok zoals we hem allen kennen. Als de Naked Chef propageerde hij de eenvoudige keuken: goed eten hoeft niet duur te zijn. Met zijn Fifteen Foundation gaf hij kansarme jongeren de mogelijkheid zich te ontwikkelen in het horecawezen. In 2005 startte hij een campagne tegen de junkfood die in Britse schoolkantines geserveerd werd en kinderen bewust te maken van het belang van gezond eten. Ook in de Verenigde Staten propageert hij de Food Revolution, onder andere met behulp van Oprah Winfrey. Oliver schuwde de commercie niet. Zijn reclamecampagne voor Sainsbury’s Supermarkets leverde hem een kleine £ 1.2 miljoen per jaar op. Volgens de Sunday Times behoort hij tot de rijkste jongere VIP’s van Groot-Brittannië.

Zijn mateloze populariteit bij onze oosterburen, waar de Naked Chef een hit is, resulteerde in een Duitstalige biografie. De Britse journaliste Rose Winterbottom schreef die, verschenen bij MVG Verlag. Een voorpublicatie treft u hier aan.

Jamie Oliver. Die exkluzive Biografie
Rose Winterbottom
MVG Verlag
ISBN 9783868822816
Verschenen november 2012

Bestelinformatie

Bestel hier als hardcover bij bol.com (€ 20,99)

Fijn als je dit artikel met anderen deelt:

Lees ook...

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in